КОНЦЕПТ HYGGE У МЕДІА ПУБЛІКАЦІЯХ
Ключові слова:
Hygge, концепт, концептуальний аналіз, медіа публікації, концепт HyggeАнотація
Стаття присвячена аналізу концепту Hygge, що представляє собою датський підхід до створення затишку та благополуччя у повсякденному житті. Стаття розкриває ключові аспекти Hygge та його актуальність в сучасному світі. Метою дослідження є розуміння сутності та впливу Hygge на культурний контекст, а також його поширення в світі. За допомогою аналізу літературних джерел визначено сутність поняття «концепт», що трактується як розумове утворення, спосіб мислення, певне ставлення або призма, через яку людина дивиться на світ і своє місце в ньому. Проведений концептуальний аналіз медіа публікацій дозволив визначити, що ядром концепту Hyggeє лексема «Hygge», яка трактується як «благополуччя». Синонімічний ряд представлений також такими лексемами, як «затишок», «щасливий», «спільність» тощо. Проаналізовано граматичну та морфологічну структури концепту Hygge. Відповідно до проведеного аналізу виділено частини мови, що частіше вербалізують концепт Hygge, а саме: іменник, дієслово, прикметник. Також, зазначено, що концепт Hygge рідше представлено прислівниками, й зовсім відсутні випадки з використанням числівників. З граматичної структури найчастіше використовуються словосполучення та речення, окремими словами концепт Hygge передати неможливо. У статті також зазначаються сфери використання стилю Hygge у медіа просторі, а саме неможливість його відтворення у текстах наукового характеру та бізнес-публікаціях.