ВЕРБАЛІЗАЦІЯ CLIMATE В СУЧАСНИХ МЕДІА
Ключові слова:
медіадискурс, екологічний дискурс, медіалінгвістика, лексико-семантичне поле, лексико-семантична групаАнотація
У статті розглянуто важливість медіа у формуванні громадської свідомості про кліматичні зміни. Досліджено лексико-семантичне наповнення рубрики “Climate” у сучасних ЗМІ та його вплив на сприйняття аудиторією екологічних питань. Розглянуті попередні дослідження в галузі лексико-семантичного поля та екологічного дискурсу, вказуючи на значущі праці вчених як у вітчизняній, так і зарубіжній лінгвістиці. Також розкриті три дослідницькі парадигми екологічного дискурсу з точки зору лінгвістики: еколінгвістика, когнітивна лінгвістика і критичний аналіз дискурсу. Серед них когнітивній лінгвістиці приділяється все більше уваги в дослідженнях дискурсу середовища, оскільки вона підкреслює постійну взаємодію людей з їхнім середовищем і як невід’ємну його частину, пропонуючи різноманітність когнітивних конструктивних механізмів для дослідження ментальних моделей, що лежать в основі мовної структури. Результати підкреслюють посилення екологічної кризи та розвиток досліджень у цій галузі. Зауважено, що мова постає ключовим інструментом формування екологічної свідомості. Стаття звернула увагу на різні підходи до вивчення лексико-семантичних полів та лінгвістичні особливості екологічного дискурсу. Виділено екологічний дискурс у контексті медіадискурсу та визначена його важливість у формуванні свідомості. Виділені риси медіадискурсу, як особливого виду дискурсу: групове співвідношення; публічність; створення конфлікту з подальшим його обговоренням; постановочність і масова спрямованість. Обгрунтований підхід до дослідження лексико-семантичного поля ‘Climate’ в англійській мові, використовуючи методи загальнонаукового та лінгвістичного аналізу. Вивчення лексико-семантичного поля “Climate” на прикладі матеріалів BBC News дозволило виділити ключові лексичні одиниці та їх змістове наповнення. На базі лексем зі статей BBC News приведений розподіл їх на шість груп: природні явища, кліматичні організації та програми, фізичні терміни, природна сировина, екосистеми, географічні назви. Це дозволило прийти до висновку про різноманітність компонентів лексико-семантичного поля ‘Climate’ в медіа дискурсі.