ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ У МЕДІА: КОРПУСНИЙ АНАЛІЗ
Ключові слова:
гендерна рівність, корпусний аналіз, медіа, жінка, чоловікАнотація
Стаття присвячена вивченню ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ та її вербалізації в ЗМІ, висвітлюючи її як ключову тему прав людини та соціального прогресу. Використовуючи аналіз корпусу за допомогою Sketch Engine, дослідження розкриває, ЯК дискурс ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ створюється та поширюється в медіатекстах.
За допомогою використання Індексу гендерної рівності Європейського інституту гендерної рівності (EIGE) як інструменту для моніторингу прогресу у сфері гендерної рівності в ЄС, огляд літератури простежує еволюцію інтересу до гендерної рівності від ранніх феміністських теорій до сучасних досліджень глобальної рівності. Аналіз дискурсу в медіатекстах проводився за допомогою веб-корпусів, доступних через Sketch Engine. Визначено, що найчастіше обговорювані теми стосуються багатотематичних, політики та влади, науки, бізнесу, культури, розваг, освіти, релігії, здоров’я, природи та навколишнього середовища. Результати показують значну перевагу згадок про жінок над згадками про чоловіків, що вказує на гендерний розрив в інноваціях і лідерстві. У статті наголошується роль медіа як засобу суспільних змін, особливо в контексті нових медіа, наголошується на гостроті проблеми гендерної рівності в країнах, що розвиваються. У висновку підкреслюється важливість ЗМІ у формуванні громадських настроїв та підтримці гендерної рівності.